Final touches - Reisverslag uit Svay Riĕng, Cambodja van Anna Vries - WaarBenJij.nu Final touches - Reisverslag uit Svay Riĕng, Cambodja van Anna Vries - WaarBenJij.nu

Final touches

Blijf op de hoogte en volg Anna

09 Augustus 2012 | Cambodja, Svay Riĕng

And.. send! Presentatie gehad, eindrapport ingeleverd, en mn stage is voorbij. Hoewel ik het aan de ene kant jammer vind is het ook wel weer tijd geweest.. De afgelopen paar weken hadden we de laatste workshops en hebben we hard aan het stageverslag gewerkt- dit werd helaas wel iets bemoeilijkt doordat Vera vlak voor de valreep haar arm had gebroken. Aii.. Het was nogal schrikken, maar gelukkig is ze goed verzorgt in het internationale ziekenhuis (herinnert je er weer aan hoe dankbaar je mag zijn voor je verzekering, want zoiets kost een Cambodjaans jaarsalaris).

Verder hebben we hier nog steeds veel lol hoor. Voor het ongeluk waren we een weekendje naar het strand (helder blauw water, wit zand, en gekke beesten om te eten). Daarna waren we een weekje in Phnom Penh, waar ik me overdag vooral in een muggenhol begaf om aan het rapport te werken, maar ’s avonds wel lekker nieuwe stukjes van de stad kon verkennen- aanrader is het Olympisch stadion, waar vooral gesport wordt in de vorm van dansen in een grote groep, een soort Cambodjaanse Zumba. Lekker mensenkijken dus. En gisteren waren we eindelijk eens een keer deel van een Cambodjaans feestje (mn oren tuiten er nog van), ter ere van de afronding van onze stage. Fantastisch om de anders wat schuchtere collega’s helemaal los te zien gaan- bij elke slok bier wordt er uitbundig geproost, en verder hebben we genoten van Cambodiaans dansen en Khmer gourmetten.

En nu? September tot half oktober ga ik data verzamelen voor mijn thesis, maar nu eerst even ertussenuit. Vera en ik hadden gepland om samen te gaan backpacken, maar helaas kan ze nu niet mee. Ik vind het best wel spannend om toch in mn eentje te gaan reizen, maar wil toch het avontuur aangaan. Eerst even een paar dagen Bankok, om vervolgens via het noorden van Laos naar beneden te backpacken. Ben benieuwd wat ik allemaal mee ga maken, en ik denk dat ik aan het eind ook wel trots zal zijn dat het me gelukt is :) Overigens weet ik nog niet of ik dan vaak internet zal hebben, dus de volgende update kan nog wel eventjes duren.

Over trots gesproken- vandaag heb ik tijdens een veldtraining in een rijstveld gestaan en meegeholpen met transplanteren (uitgekiemde zaadjes opnieuw over het land herverdelen), and this may be my proudest Cambodia-moment yet !

  • 09 Augustus 2012 - 16:02

    Tineke Plooij:

    Dat lijkt me echt spannend, zo alleen backpacken, maar ja, ik vind je stage al heel spannend, dus laat staan zo backpacken: zo'n soort held ben ik niet!

    Ik wens je er vooral heel veel plezier bij, en beterschap voor Vera, ook al ken ik haar niet.

  • 09 Augustus 2012 - 16:29

    Ria Borsboom:

    Ha Anna
    Was inderdaad voor beiden even een teleurstelling (zo'n gebroken arm en de gevolgen daarvan). Geweldig dat je het avontuur aan durft gaan om alleen met de rugzak op stap te gaan. Weet zeker dat je er van leert en misschien, juist omdat je alleen bent, veel interessante ontmoetingen hebt.
    Een mooie tijd gewenst.
    En natuurlijk succes met je thesis.
    groeten uit Maassluis.

  • 11 Augustus 2012 - 11:58

    Esther L:

    Hee Anna,
    Leuk om op de hoogte te blijven! Wel erg balen dat Vera haar arm gebroken heeft en niet mee kan backpacken ja... Ik hoop dat je toch een hele mooie reis gaat hebben, je bent inderdaad een held dat je dat in je eentje gaat doen zeg!
    Veel plezier!
    Liefs,Esther

  • 12 Augustus 2012 - 16:50

    Marije Aarts:

    Hoi Anna!

    Gefeliciteerd met het afsluiten van je stage en afronden van je verslag! Top! Lijkt me een heerlijk gevoel. Wat spannend dat je nu alleen gaat backpacken! Tjee! Wat een avontuur! Heel veel plezier! Doe voorzichtig ;)!

    Liefs Anouk en Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Hmmm... hier wat random facts over mezelf dan maar: -Mijn lievelingskleur is rood -Ik leef volgens veel mensen de helft van mijn leven in het verleden, dwz, alles tussen mijn kindertijd en 1900 -Ik ben niet bang voor spinnen of muizen maar wel voor ganzen -Ik heb meer jurken en rokken dan geschikte gelegenheden om die te dragen -Voor een geograaf ben ik belachelijk slecht in topografie of de weg vinden, maar dat schuif ik af op mijn creatieve kant En ik houd van reizen en zou t liefst de hele wereld over touren, als het maar gecombineerd kon worden met het in de buurt zijn van mn familie en vrienden. Ook kan ik nooit beslissen of ik terug wil naar plekken waar ik dol op ben of nieuwe dingen wil zien. Net zoals in restaurants denk ik, dan kan je ook nooit kiezen tussen wat je al weet dat je lekker vind en iets nieuws. Ben ik nou avontuurlijk of liever comfortabel? Toch is mijn ervaring dat de momenten wanneer ik denk: 'wat heb ik mezelf nu weer aangedaan' uiteindelijk het meest memorabel zijn. Dus waag ik de sprong maar weer. Ohja: bungeejumpen. Dat moet ik ook nog maar es een keer doen.

Actief sinds 09 April 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 9121

Voorgaande reizen:

17 April 2012 - 15 Oktober 2012

Het grote afstudeeravontuur

Landen bezocht: